Quantcast


Last updated: August 25. 2013 9:38AM - 1832 Views
Associated Press



Story Tools:

Font Size:

Social Media:

(AP) British newspaper The Sunday Times has reached a settlement with Lance Armstrong after suing the disgraced cyclist to recover damages from a libel settlement.


The paper paid Armstrong 300,000 pounds (now about $470,000) in 2006 to settle a case after printing claims that he took performance-enhancing drugs.


But confirmation that Armstrong led a massive doping program on his teams came last year from a U.S. Anti-Doping Agency report, prompting a confession by the American, who was stripped of his seven Tour de France titles.


The Sunday Times announced it was suing Armstrong for around $1.6 million to reclaim the 2006 settlement payment plus interest and legal costs.


In Sunday's editions, the paper said it and the article's authors had reached a "mutually acceptable final resolution" with Armstrong, but said the terms are confidential.


It was The Sunday Times chief sports writer David Walsh's co-authored book, "LA Confidential," that detailed Armstrong's role in cycling's doping culture and was serialized by his paper in 2004.


Associated Press
Comments
comments powered by Disqus



Featured Businesses


Poll



Info Minute



Gas Prices

Wilkes-Barre Gas Prices provided by GasBuddy.com